Chat with us, powered by LiveChat

LYNXin kautta avattua arvo-osuustiliä haettassa Interactive Brokersissa käytämme omaa sähköpostiosoitettamme (servicedesk@lynxbroker.fi), jotta saamme ladattua tilillesi tarvittavat asetukset. Kun tilisi LYNXin kautta on hyväksytty sinun tulee vaihtaa tämä sähköpostiosoite tilinhallinnan kautta. Tämä on osa arvo-osuustilin aktivointia LYNXin kautta ja näin varmistat myös, että saat jatkossa ilmoituksia salkkuusi liittyen (esim. tietoja osingoista, muutoksista liittyen vakuusvaatimuksiin, sekä muita raportteja). Alta löydät vaiheittaisen ohjeistuksen siihen, kuinka voit vaihtaa sähköpostiosoitteen.

Huomio! Jos vaihdat sähköpostiosoitteen servicedesk@lynxbroker.fi:stä henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseesi, sinun on ilmoitettava asiasta erikseen. Näin voimme vahvistaa sähköpostin muutoksen ja toteuttaa sen lopullisesti. Voit tehdä tämän avaamalla tämän ikkunan oikeassa alakulmassa olevan chatin tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@lynxbroker.fi.

Ohjeet sähköpostiosoitteen muuttamiseen

1. Klikkaa tästä kirjautuaksesi tilinhallintaan.

Klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää henkilökuvaketta ja valitse  Settings 1.

1

Ruudun oikealla puolella näet User Settings ja Communication-sarakkeen. Klikkaa Communication-sarakkeesta Email Address:in oikealta puolelta Configure-ratasta.3.

3
Valitse No kohdassa Do you still have access to this email address? 4. Kirjoita uusi sähköpostiosoitteesi kahdesti 5. Valitse sitten Continue.

4
5
6
Seuraavaksi sinua pyydetään tunnistautumaan. Syötä sitten käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, joita käytät kirjautuessasi LYNX-kaupankäyntilillesi 6. Saattaa olla, että sinun on vielä syötettävä koodit koodikortiltasi, tai näet ’challenge’, joka sinun täytyy syöttää LYNX-kaupankäyntisovellukseen. Jälkimmäisessä tapauksessa avaa LYNX Trading -sovellus ja klikkaa Services> Authenticate ja anna sitten vastausjoukko. Katso tarvittaessa tarkemmat ohjeet LYNX-kaupankäyntisovelluksesta.

7
8
Niin sanottu Confirmation Number on nyt lähetetty uuteen sähköpostiosoitteeseesi. Anna tämä numero 7 ja valitse Continue.

9
10

Ilmoita sähköpostimuutoksesta LYNXin asiakaspalveluun joko sähköpostitse info@lynxbroker.fi tai chatin kautta.

LYNXin asiakkaana sinulla on mahdollisuus avata demotili, kun oikea tilisi on hyväksytty. Tämän avulla voit testata uusia strategioita ennen niiden toteuttamista pörssissä. Voit avata demotilin tilinhallinnan kautta.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

1. Klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää henkilökuvaketta ja valitse Settings 1.

1
2. Ikkunan vasemmalta puolelta otsikoinnin “Account Settings” alta klikkaa kohdasta Paper Trading Account 2.

2

3. Täytä Username-kohtaan 4 käyttäjänimi demotilille.

4. Täytä Password-kohtaan 5 salasana demotilille.

5. Täytä Confirm Password-kohtaan 6 salasana uudelleen.

Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi itsellesi muistiin.

6. Klikkaa Continue 7.

4
5
6
7

Demotili aktivoituu normaalisti seuraavana arkipäivänä.

TWS-kaupankäyntijärjestelmässä kirjaudu demotilille valitsemalla Paper Trading-ikkuna. Syötä demotilisi käyttäjätunnukset asianomaisiin kenttiin ja kirjaudu sisään.

Demotiliä on mahdollista käyttää myös LYNX Trading-mobiilisovelluksen kautta. Valitse Paper-kirjautumisikkuna ja kirjaudu sisään demotilin käyttäjätunnuksillasi.

Reaaliaikaisen markkinadatan vastaanottamiseksi demotilillesi sinulla on oltava tilaus johonkin datapakettiin. Kun datapaketti on aktivoitu, voit jakaa sen ilmaiseksi seuraamalla alla olevia ohjeita.

  1. Kohdasta Configuration valitse Paper Trading Account ja klikkaa rattaan kuvaa “Configure”.
  2. Valitse Yes kohtaan ‘Share real-time market data subscriptions with paper trading account?’
  3. Klikkaa Save tallentaaksesi muutoksen. 9.
8
9
Reaaliaikainen data jaetaan välittömästi demotilisi kanssa.

Tällä sivulla kerromme, kuinka voit hakea kaupankäyntilupaa tilinhallinnan kautta.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

1. Klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää henkilökuvaketta ja valitse Settings 1. Seuraavalla sivulla etene kohtaan Account Settings → ja klikkaa “Trading Permissions2.

1
2

1.Näet yleiskatsauksen niistä sijoitustuotteista, joiden kaupankäyntiin sinulta löytyy luvat. Lisää haluamasi kaupankäyntilupa Additional products -pudotusvalikon 1 kautta.

 

 

2. Ilmoita kaupankäyntikokemuksesi kohtaan “Experience” lisäämällesi tuotteelle. Kohtaan Select Experience 2 ilmoita kokemuksesi sijoituotteella vuosissa. Kohtaan Select Trades per Year 3 valitse, kuinka monta kauppaa käyt kyseisellä sijoitustuotteella vuodessa. Kohtaan Select Knowledge Level 4 ilmoita kokemuksesi taso sijoitustuotteella. Kohdasta +Add 5 voit valita maat, joissa haluat sijoitustuotteella käydä kauppaa.

Mikäli sinulla on jo kaupankäyntilupa tietylle sijoitustuotteelle, mutta sinulta puuttuu luvat tietylle maalle, voit pyytää lupaa klikkaamalla +Add 6. Valitse haluttu maa, ja klikkaa Save .

1
2
3
4
5
6

Vahvista mahdolliset muutokset klikkaamalla sivun oikeasta alakulmasta Continue. Seuraavalla sivulla sinua kehotetaan vielä tarkistamaan pyyntösi. Tarkastettuasi pyynnön, klikkaa vielä kerran Continue sivun oikeasta alakulmasta.

Jos kaikki vaatimukset täyttyvät, kaupankäyntiluvat myönnetään yleensä 24 tunnin kuluessa.

Kaupankäyntiluvan myöntäminen monimutkaisille tai vipuvaikutteisille pörssilistatuille tuotteille edellyttää yleensä kokemusta optioista, futuureista ja osakkeista. Jos sinulla ei ole riittävää tietotasoa tai kokemusta, sinulle tarjotaan automaattisesti mahdollisuus suorittaa online-tutoriaali, jonka läpäiseminen riittää hyväksynnän saamiseksi.

Jos olet unohtanut LYNXin kautta avatun arvo-osuustilisi käyttäjätunnuksen tai salasanan, voit palauttaa molemmat muutamalla klikkauksella.

Jos haluat palauttaa LYNXin kautta avatun arvo-osuustilisi käyttäjätunnuksen tai salasanan, avaa tilinhallinnan kirjautumisikkuna ja klikkaa Need help?

Mikäli olet unohtanut käyttäjätunnuksesi, valitse Forgot Username. Mikäli olet unohtanut salasanasi, valitse Forgot Password.

Palauta käyttäjätunnus

Kirjoita tiedossa oleva sähköpostiosoitteesi, syntymäaikasi ja antamasi henkilöllisyystodistuksen tunnistenumero.

Saat vahvistuskoodin sähköpostitse tai tekstiviestillä. Valitse toimitustapa ja valitse Send Token.

Vahvistuskoodi lähetetään muutaman minuutin kuluessa. Kirjoita koodi asianomaiseen kenttään.

Tilisi käyttäjätunnus tulee näkyviin, ja voit nyt kirjautua uudelleen. Tarvittaessa voit myös palauttaa salasanan.

Palauta salasana

Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja syntymäaikasi. Jos et muista käyttäjätunnusta, voit palauttaa sen ensin.

Avaa LYNX Trading-sovellus ja valitse Services – Authenticate. Anna PIN-koodisi ja syötä Challenge, joka sinulle annettiin selaimella. Kun olet syöttänyt Challenge-koodin LYNX Trading-sovellukseen, klikkaa Generate Response.

Seuraavaksi LYNX Trading sovellus luo sinulle koodin (Response String), joka sinun on syötettävä selaimelle asianmukaiseen kenttään.

Etkö ole asentanut LYNX Keytä tai oletko unohtanut PIN-koodisi? Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Saat vahvistuskoodin muutamassa minuutissa sähköpostitse tai tekstiviestillä toimitustavasta riippuen. Kirjoita koodi asianomaiseen kenttään ja valitse Continue.

Kirjoita vahvistuskoodi asianomaiseen kenttään ja valitse Continue.

Valitse uusi salasana ja toista se. Huomioi salasanan turvallisuusvaatimukset.

Usein kysytyt kysymykset

Tarkista sähköpostisi roskaposti. Jos et ole saanut vahvistuskoodia 10 minuutin kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Kirjoita passisi/henkilökortin tunnistenumero, jonka olet antanut tilin avaamista varten. Jos henkilöllisyystodistuksesi on kadonnut tai muuttunut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Käyttäjätunnus luodaan tilin avaamisen yhteydessä, eikä sitä voi muuttaa.
Elokuuhun 2018 asti uusille asiakkaille annettiin fyysinen turvalaite, turvakoodikortti. Jos olet hukannut turvakoodikorttisi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse.
Tallennettu sähköpostiosoite ja puhelinnumero näytetään salattuina merkkeinä. Jos sinulla ei ole pääsyä sähköpostiosoitteeseen tai puhelinnumeroon, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mikäli haluat ainoastaan vaihtaa salasanasi, löydät ohjeet tähän täältä: Vaihda salasana

Alta löydät vaiheittaisen ohjeistuksen, kuinka voit helposti ladata ja tarkastella vuosiraportteja tilinhallinnasta.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

Käytätkö tilinhallinnan uutta valikkoa? Valitse päävalikosta Performance & Statements 1 ja pudotusvalikosta Statements 2.

2
1

Käytätkö tilinhallinnan vanhaa valikkoa? Valitse päävalikosta Reports 1ja pudotusvalikosta Statements 2.

1
2

Haluatko tarkastella vuoden 2020 tai sen jälkeisiä raportteja? Pääset vaihtamaan tilinumeron vanhaan IBUK-tilinumeroon klikkaamalla U-numeroa 1. Klikkaa ponnahdusikkunasta filtteri-ikonia 2 ja valitse Migrated 3 ja klikkaa Apply 4 ja lopuksi Continue.

1
3
2
4
Mikäli haluat tarkastella vuoden 2021 raporttia, klikkaa filtteri-ikonia 1, valitse sekä Open 2 että Migrated 3 ja klikkaa Apply 4. Valitse molemmat U-tilinumerot 5 ja klikkaa lopuksi Continue 6.

1
4
2
3
6
5

Valitse seuraavaksi ”Default Statements” otsikon alta Activity ja klikkaa Run 1. Tee seuraavaksi seuraavat valinnat: Valitse Period-kohtaan Annual 2, Date-kohtaan vuosi X 3 (vaihtoehtoisesti valitse Period-kohtaan ”Custom Date Range” ja valitse haluttu ajankohta) ja Format-kohtaan joko HTML, PDF tai Excel 4 sen mukaan, miten haluat tarkastella raporttia, ja klikkaa lopuksi Run 5.

 

1
2
3
4
5
Net Asset Value Tilisi arvo kyseisen vuoden alussa ja lopussa. Sisältää yhteenvedon kaikista muutoksista.

 

Open positions Avoimet positiot joulukuun 31. päivään asti.

 

Trades Kaikki toteutuneet toimeksiannot, jotka on tehty kuluvan vuoden aikana.

 

Dividends Saadut osingot.

 

Withholding Tax Kyseisenä vuonna pidätetyt lähdeverot.

 

Deposits & Withdrawals (Talletukset ja nostot) Talletuksesi LYNX-tilillesi ja siirtosi pankkitilillesi.

Voit ladata LYNXin kautta avatun arvo-osuustilisi tiliotteen tilinhallinnan kautta. Tästä tiliotteesta löydät yleiskatsauksen kaikista arvo-osuustilillä tapahtuneista tapahtumista valitsemallasi ajanjaksolla. Tiliote sisältää yleiskatsauksen tapahtumista, käteisvarojen muutoksista, osinkomaksuista, talletuksista ja nostoista.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

Käytätkö tilinhallinnan uutta valikkoa? Valitse päävalikosta Performance & Statements 1 ja pudotusvalikosta Statements 2.

2
1

Käytätkö tilinhallinnan vanhaa valikkoa? Valitse päävalikosta Reports 1ja pudotusvalikosta Statements 2.

1
2

Huom! Oletko uusi asiakas ja tilisi LYNXin kautta on avattu vuonna 2021? Voit ohittaa tämän vaiheen.

Haluatko tarkastella vuoden 2020 tai sen jälkeisiä tiliotteita? Pääset vaihtamaan tilinumeron vanhaan IBUK-tilinumeroon klikkaamalla U-numeroa 1. Klikkaa ponnahdusikkunasta filtteri-ikonia 2 ja valitse Migrated 3 ja klikkaa Apply 4 ja lopuksi Continue.

1
3
2
4
Mikäli haluat tarkastella vuoden 2021 tiliotetta, klikkaa filtteri-ikonia 1, valitse sekä Open 2 että Migrated 3 ja klikkaa Apply 4. Valitse molemmat U-tilinumerot 5 ja klikkaa lopuksi Continue 6.

1
4
2
3
6
5

Valitse seuraavaksi ”Default Statements” otsikon alta Activity ja klikkaa Run 1.

1
Seuraavassa ponnahdusikkunassa voit tehdä seuraavat valinnat:

1. Period-kohdassa sinua pyydetään valitsemaan ajanjakso ja Date-kohdassa voit määrittää tämän tarkemmin 1.

2. Format-kohdassa 2 voit määritellä, miten haluat tarkastella tiliotetta. Vaihtoehtoina ovat joko HTML, PDF tai Excel. Mikäli haluat tulostaa tiliotteen, suosittelemme valinnaksi PDF-muodon.

3. Language-kohdassa 3 voit tehdä valinna tiliotteen kielelle.

4. Klikkaa lopuksi Run 4.

Tiliote ladataan tai avataan nyt. 

2
3
1
4

Haluatko vastaanottaa raportteja sähköpostiisi? Löydät vaiheittaisen ohjeistuksen täältä siihen, kuinka voit määritellä, miten ja milloin raportteja vastaanotat.

Mikäli haluat tilata reaaliaikaista markkinadataa, onnistuu tämä tilinhallinnan kautta alla olevin ohjein.

Kuinka aktivoin markkinadatapaketin?

Arvo-osuustilillä tulee olla vähintään 500 USD (tai vastaava summa) reaaliaikaisen markkinadatan tilausta varten.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

1. Klikkaa oikeassa yläkulmassa näkyvää henkilökuvaketta  ja valitse Settings 1. Seuraavalla sivulla etene kohtaan User Settings → “Market Data Subscriptions” ja klikkaa Configure-ratasta 2.

1
2
2. Seuraavalla sivulla näet kaikki aktiivisena olevat tilaukset. Mikäli haluat aktivoida tai poistaa tilauksia, klikkaa Configure-ratasta 3.

3
3. Seuraavalla sivulla voit tehdä valinnan, mistä maanosasta haluat lisätä tai poistaa tilauksen.

4. Kun olet lisännyt tai poistanut haluamasi markkinadatapaketit, skrollaa sivua alas ja klikkaa Continue .

5. Seuraavalla sivulla sinua pyydetään vahvistamaan tilaus valitsemalla sivun oikeasta alakulmasta Continue.
(lisää…)

Voit nostaa käteisvaroja LYNXin kautta avatulta arvo-osuustililtä vastatilillesi tilinhallinnan kautta. Alta löydät ohjeet käteisvarojen nostamiseen.

– Nostoa ei ole mahdollista suorittaa valuutassa, jonka käteissaldo on negatiivinen tai jonka käteissaldo muuttuu negatiiviseksi noston suorittamisen jälkeen.
– Nosto voidaan suorittaa vain perusvaluutassasi, asuinmaasi valuutassa tai jollakin seuraavista valuutoista: EUR, USD, HKD, AUD, GBP, CHF, CAD, JPY, SGD.
– Lisäämiesi vastatilien määrää voidaan rajoittaa järjestelmän tekemän riskinarvioinnin perusteella.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

Valitse päävalikosta Transfer & Pay 1  ja pudotusvalikosta Transfer Funds 2.

1
2

Klikkaa Make a Withdrawal 1Mikäli olet jo linkittänyt pankkitilisi, löydät tämän otsikon Select from your Saved Withdrawal Information alta ja voit valita haluamasi tilin klikkaamalla Select 2 . Jos teet noston uudelle pankkitilille, siirry kohtaan Select a new withdrawal method. Valitse haluamasi valuutta, klikkaa Connect Your Bank ja seuraa seuraavan sivun vaiheita.

1
2

Kun olet valinnut linkitetyn pankkitilin, voit seuraavaksi syöttää haluamasi nostosumman 1  ja vahvistaa tämän klikkaamalla Create Withdrawal 2 . Huom! Nostoa ei ole mahdollista suorittaa valuutassa, jonka käteissaldo on negatiivinen tai jonka käteissaldo muuttuu negatiiviseksi noston suorittamisen jälkeen.

Tunnistaudu seuraavalla sivulla (ohjeet vaiheessa 5).

1
2

Kirjoita käyttäjätunnuksesi 1 ja salasanasi 2 ja klikkaa lopuksi Confirm Withdrawal 3. Nostopyyntö on nyt suoritettu.

Nostamasi summa näkyy normaalisti vastatililläsi 1-3 arkipäivän kuluessa. Näet tehdyn nostopyynnön valitsemalla vasemmasta yläkulmasta löytyvästä pudotusvalikosta Transfer & Pay ja klikkaamalla Transaction History.

2
1
3

Nostojen määrä kaupankäyntipäivänä tai viiden kaupankäyntipäivän sisällä on rajoitettu tiettyihin määriin turvallisuussyistä. Nämä määrät vaihtelevat käyttämästäsi tilisi kaksivaiheisesta tunnistustavasta.

TunnistustapaEnimmäisnosto päivässäEnimmäisnosto 5 pankkipäivän sisällä
Ei tunnistetta käytössä50 000 USD100 000 USD
Väliaikainen turvakoodikortti (tulostettava)200 000 USD600 000 USD
Mobiilisovelluksen kaksivaiheinen tunnistauminen1 000 000 USD1 000 000 USD
Fyysinen turvakoodikorttiEi rajaaEi rajaa

Huomaa, että summat on ilmoitettu Yhdysvaltain dollareina, mikä voi aiheuttaa vaihtelua muissa valuutoissa tehtyjen nostojen raja-arvoissa.

Tapahtumahistorian tarkastelu

Tapahtumahistorian kautta voit tarkastella tietoja käteistalletuksista, käteisnostoista, saapuvista ja lähtevistä tilisiirroista, sekä sisäisistä siirroista omalta tililtäsi enintään 90 päivän ajalta.

Kirjaudu tilinhallintaan tästä.

Valitse päävalikosta Transfer & Pay 1 ja pudotusvalikosta Transaction Status & History 2.

2
1

Tapahtumahistorian yleisnäkymästä voit tarkastella tapahtumia yhdellä silmäyksellä.

1 Date Range: voit muokata tarkasteltavaa ajanjaksoa (enintään 90 päivän ajalta)

2 Search Transactions: voit etsiä manuaalisesti tapahtumia

3 Transaction Type, Method & Status: voit filteroida tapahtumia tapahtumatyypin, menetelmän ja tilan mukaan

4
Klikkaa tapahtumaa nähdäksesi lisätietoja ponnahdusikkunassa. Ponnahdusikkunan kautta voit muokkaa (“Modify”) tai peruuttaa (“Cancel Request”) tapahtuman.

5
Tulostat tapahtumahistorian.

6
Voit generoida tapahtumahistorian Microsoft Exceliin.

2
1
3
4
5
6