Chat with us, powered by LiveChat

Vikatiedote

Joillain asiakkailla ilmeni yhteysongelmia 7.12 johtuen tilin säilyttämisestä Interactive Brokers:illa (IB). Haluamme kiittää asiakkaitamme kärsivällisyydestä ja ymmärryksestä asian suhteen. IB onnistui ratkaisemaan suurimman osan yhteysongelmista useimmille asiakkaista samana päivänä klo 20.00 mennessä. IB:n kaupankäyntijärjestelmä TWS ja LYNX:in oma kaupankäyntijärjestelmä (Basic) toimivat jälleen normaalisti.

Yhteysongelmat johtuivat IB:n teknisistä vioista. Voit lukea lisätietoja tämän sivun alaosassa esitetystä viestistä, jonka IB lähetti asiakkaillemme 8.12. IB pyrki ratkaisemaan yhteysongelman ja selvittämään sen perimmäisen syyn mahdollisimman nopeasti. Tästä syystä IB ja LYNX eivät pystyneet antamaan jatkuvia päivityksiä IB:llä ilmenneistä yhteysongelmista.

IB suorittaa parhaillaan jälkipuintia 7.12 esiintyneistä teknisistä ongelmista ja selvittelee, miten näiden ongelmien toistuminen vältetään tulevaisuudessa. Olemme tiiviisti yhteydessä IB:n kanssa asian tiimoilta, jotta voimme osaltamme noudattaa kaikkia IB:n määrittelemiä varotoimia.

Olemme vilpittömästi pahoillamme, mikäli yhteysongelmista aiheutui sinulle haittaa. Mikäli sinulla on kysyttävää, vastaamme mielellämme kysymyksiisi.

Miten voit toimia mahdollisen teknisen häiriön aikana?

Haluamme korostaa että, vaikka vastaavat toimintahäiriöt ovat epätodennäköisiä, niiden esiintymistä ei voida sulkea täysin pois. Siinä tilanteessa, että vastaava katkos toistuu, haluamme varmistaa, että löydät tiedon asiasta mahdollisimman pian.

Pyydämme, että tarkistat mahdolliset tiedotteet verkkosivuiltamme, koska päivitämme tiedot järjestelmiemme tilasta sinne ensiksi.

Yhteenveto järjestelmistä, joita voidaan käyttää yhteyden muodostamiseen

Olemme listanneet alle yleiskatsauksen kaikista sisäänkirjautumisjärjestelmistä, jotta tiedät kaikki saatavilla olevat alustat ja olet vähemmän riippuvainen yhdestä järjestelmästä.

  • LYNX Trading (Trader Workstation)
  • LYNX Basic
  • LYNX Trading-sovellus
  • Tilinhallinta (Client Portal)
  • IB-Webtrader

Mikäli sinulla ilmenee ongelmia kirjautuessasi sisään johonkin yllä mainituista järjestelmistä, olethan meihin yhteydessä.

Suomennos IB:n viestistä

Hyvät asiakkaat,

Jotkut teistä kokivat palvelukeskeytyksiä tai -katkoksia tänään IBKR:n järjestelmävikojen takia. Järjestelmät perustuvat johtavan teknologiatoimittajan tarjoamaan korkean käytettävyyden tietojärjestelmään. Järjestelmä on suunniteltu erityisesti minimoimaan sellaisten teknisten virheiden, kuten eilinen virhe, todennäköisyys, ja se on toiminut tähän mennessä hyvin. Siitä huolimatta se ei toiminut odotetulla tavalla tänään.

Teimme yhteistyötä palveluntoimittajan kanssa ongelman tunnistamiseksi ja aloitimme järjestelmiemme palauttamisen vähän ennen Yhdysvaltojen markkinoiden normaalien kaupankäyntituntien alkua. Suurin osa asiakkaista pääsi kirjautumaan sisään useimpiin järjestelmistä aamupäivän loppuun mennessä, ja palautimme jäljellä olevia järjestelmiä käyttöön koko kaupankäyntipäivän ajan.

Mikä tahansa teknologia voi pettää, ja suhtaudumme järjestelmiemme laatuun ja toimintakykyyn erittäin vakavasti. Sisällytämme palveluntoimittajan analyysin omaan riippumattomaan arvioomme tämän päivän osittaisesta katkoksesta, jotta vastaavien tapauksien esiintyminen uudelleen tulevaisuudessa olisi epätodennäköisempää.

Interactive Brokers on ylpeä edistyneestä kaupankäyntialustastaan ja arvostaa luottamustasi meihin. Olemme sitoutuneet varmistamaan, että voimme tarjota sinulle huippuluokan ja luotettavan välityspalvelun, jota sinun pitäisi aina odottaa IBKR:ltä.

Milan Galik
Toimitusjohtaja, Interactive Brokers

IB:n alkuperäinen viesti

Dear Clients,

Some of you experienced service interruptions or outages today due to a failure in IBKR’s systems, which are built upon a sophisticated “High Availability” data system provided and serviced by a leading technology vendor. The system was specifically designed to minimize the likelihood of the kind of technology failure that we experienced and it has performed well to date. Nonetheless, it did not work as expected today.

We worked with the vendor to identify the issue and began restoring our systems shortly before the open for trading on the US markets. Most clients were able to access most services by late morning and we brought remaining services online over the rest of the trading day.

Any technology can fail, and we take the quality and resiliency of our systems very seriously. We will incorporate the vendor’s analysis into our own independent assessment of today’s partial outage to make it even more unlikely that it could occur again in the future.

Interactive Brokers prides itself on its advanced trading platform and appreciates the faith you have placed in us. We are dedicated to ensuring that we can provide you with the cutting edge and reliable brokerage service that you should always expect from IBKR.

Milan Galik
CEO, Interactive Brokers

Saatat olla myös kiinnostunut

Onko sinulla kysyttävää?

Ota meihin yhteyttä. Meihin saa yhteyden arkisin 9.00–19.00 numerossa 09 4245 1439 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@lynxbroker.fi

Ota yhteyttä

Veeti Niskanen
Veeti Niskanen
Sijoitusasiantuntija